1.

_sir_tom_capsa_ 2011.03.05. 14:41

Hello mindenkinek!

 

Elsősorban azért kezdtem el ezt a blogot írni, hogy dokumetálva legyenek a chilineveléssel kapcsolatos dolgaim, és szeretném, ha hozzáértők segítenének a felmerülő problémák megoldásában, mivel még nagyon kezdő vagyok ebben a témában, ugyanis ez az első évem. :)

Bármilyen tanácsnak/segítségnek nagyon örülnék....

Még tavaly kaptam egy chilinövénykét (azt hiszem capsicum frutescens) eleinte nem nagyon foglalkoztam vele, sokszor meg is kókadtak a levelei a kevés öntözés miatt, de az utóbbi pár hónapban soha nem fordult elő, és nem is fog többet.

Íme Ő:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kicsit megszedtem, hogy csak felül legyenek levelek, a bimbókat is leszedegettem, mert olvastam valahol, hogy ilyenkor még nem kellenek, és így a növény jobban tud nőni, erősödni.

Azóta kicsit "rákattantam" a növénykékre, és a tavalyi termés magjaiból ültettem el, két növényke szépen ki is nőtt már, ezek egy hónaposak, semmi nyurgulás, szép zöldek, csak az egyikről tudok képet feltenni, mert a másikat bevittem a melóhelyre.

Íme a kistesó:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ma kaptak egy kis tápoldatot is, ez Solufeed super névre hallgat.

 

Időközben volt szerencsém megkóstolni egy habanero paprikát, amit a sparban vettem, hááát, magávalragadó élmény volt, persze csípett rendesen, de ezen hamar túltettem magam, és az a gyümölcsös íz, amiről annyian beszélnek, szerintem attól lettem szerelmes ebbe a chilifajtába.

A magokat szépen ki is mentettem, ezek már három hete el lettek vetve, sajnos egy sem kelt még ki, időközben olvastam, hogy ezek még éretlenül kezdik meg útjukat kis hazánk felé, szóval a reményeim csökkennek ezekkel kapcsolatban. :(

De semmi vész, mert rendeltem pár magot a few.hu-ról.

Ezek:

red habanero

white habanero

habanero

bhut jolokia

2011.03.02-án el is ültettem mindegyikből hármat-hármat egy balkonládába, ami felkerült a radiátorra, lefedve folpackkal, hőmérővel. Itt 25-29 °C körüli a hőmérséklet, naponta meglevegőztetem őket, sajnos tegnap megjelentek a föld felszínén kisebb gombaszálak vagy mik, ezeket egy kis Dithane-os vízzel kezeltem, mára szépen el is tűntek.

Jah, és még egy fajta, kaptam egy barátomtól sok-sok magot, amit marokkóban vett, de kenyai paprika, szerintem birds eye, ezekből szívesen adok bárkinek, majd a fórumra is kiírom, csak előbb meg kell tudnom a latin nevét.

 

Egyelőre várok, várok és remélem minél több ki fog kelni ezekből....

 

Minden fejleményt dokumentálni fogok ezekkel kapcsolatban képekkel. (sajna csak hasonló minőségben)

Jah, és sajnos keleti fekvésű az összes ablak, ez a panel-átok, de olvastam, hogy közvetlen napsütés nem kell nekik, bár déli fekvésű jobb lenne....

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csiposblogos.blog.hu/api/trackback/id/tr692712776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása